Γράφει ο Κωνσταντίνος Γεωργ. Κατσαρός
Έτσι απλά, μια παρατήρηση
Γνωρίζω πως το “ιστολόγιο Κρανέας Ελασσόνας” του Χρήστου Γκουνέλα, ανήκει σε όλους μας.
Πολλοί χωριανοί μας, με καλή διάθεση και πλήρη ελευθερία, ασχολήθηκαν μέχρι τώρα με πολλά και διάφορα, συμβάλλοντας στην ενημέρωση, στη διατήρηση και προβολή της παράδοσης και της πνευματικότητας, στον εντοπισμό προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κοινωνία και το χωριό μας, προτείνοντας μάλιστα και λύσεις για την επίλυσή τους κ.λ.π. κ.λ.π.
Με ό,τι ανεβαίνει στο “ιστολόγιο” έχει δικαίωμα ο καθένας να συμφωνεί ή να διαφωνεί, να ασκεί κριτική ακόμα και κακοπροαίρετη, όχι όμως ΑΝΩΝΥΜΑ, αλλά με ονοματεπώνυμο και υπογραφή, γιατί στο κάτω κάτω της γραφής όλοι, λίγο πολύ, γνωριζόμαστε. Η ανωνυμία είναι η δύναμη των δειλών και η εκδίκηση των άνανδρων.
Για να συνεχίσει το “ιστολόγιο” να είναι παράθυρο στην ενημέρωση και βήμα στην προβολή θεμάτων και προβλημάτων του χωριού, πρέπει να μπει τέλος στην ΑΝΩΝΥΜΙΑ και να εκφράζεται ο καθένας επώνυμα αλλά ταυτόχρονα “ευθαρσώς, απεριφράστως, πεπαρρησιασμένως, ανενδοιάστως, απτοήτως και ατρόμως”.
Αντί επιλόγου των λιτών μου σκέψεων καταθέτω τους λόγους ενός σύγχρονου ασκητού, του μοναχού Ιωάννη Δομβοΐτη (+1962), τους οποίους και προσυπογράφω.
"Πρέπει να δημιουργείται ένα ενιαίο μέτωπο, ένας αρραγής και αδιάρρηκτος συνασπισμός υπέρ του ορθού, του δικαίου, του πρέποντος, του πνευματικώς συμφέροντος και ωφελίμου".
Μας αρέσει:
Που
η προσπάθεια και η εργασία που κάνει εδώ και χρόνια η γυναικεία χορωδία, υπό την καθοδήγηση του συνταξιούχου δασκάλου Χρήστου Γκουνέλα, αποδίδει καρπούς.
Η ομάδα αυτή με υπομονή και επιμονή μελετά, μαθαίνει, διατηρεί και παρουσιάζει τραγούδια, έθιμα και χορούς της Κρανιάς στην αυθεντική τους μορφή χωρίς φτιασιδώματα και νεωτερισμούς.
Δείγματα της πολύ καλής δουλειάς τους είναι τα τραγούδια και οι χοροί που παρουσιάζουν συμμετέχοντας σε πάμπολλες λαογραφικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις εντός και εκτός χωριού, αποσπώντας μάλιστα και άριστες κριτικές.
Πρόταση: Το Δ.Σ. του ΜΕΣΚΕ και η Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Τουρισμού Αθλητισμού και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Δ.Ε.Π.Τ.Α.Κ.ΑΛ) να συνεργαστεί με τον κ. Χρήστο Γκουνέλα, έτσι ώστε τα τραγούδια και οι χοροί, που έχει καταγράψει ερασιτεχνικά σε μαγνητοταινίες, cd & dvd, να επανεγγραφούν με τη βοήθεια ειδικών του χώρου (ηχολήπτες και εικονολήπτες) για να γίνει η εγγραφή ποιοτική από άποψη ήχου και εικόνας και να διατίθεται ολοκληρωμένη σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Δε μας αρέσει:
Που η εργασία και η ηχογράφηση των δημοτικών τραγουδιών της Κρανιάς, η οποία έγινε πριν από πολλά χρόνια από μια νεαρή τότε φιλόλογο δε βρίσκεται, απ'όσο γνωρίζουμε, στα χέρια κανενός Κρανιώτη.
Συγκεκριμένα η παραπάνω φιλόλογος, φιλοξενήθηκε στο χωριό μας για αρκετό διάστημα, κάνοντας τη μεταπτυχιακή της εργασία με θέμα:“τα παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια”. Στην εργασία της αυτή συμπεριέλαβε και όλη τη γκάμα των κρανιώτικων τραγουδιών, τα οποία στην αυθεντική τους μορφή ηχογραφήθηκαν με τα μέσα της εποχής εκείνης. Πιθανόν η εργασία αυτή και η ηχογράφηση να βρίσκεται στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Αθηνών ή στη Βιβλιοθήκη της Ακαδημίας Αθηνών.
Πρόταση: Ο κ. Νικόλαος Δημουλάς, συνταξιούχος δάσκαλος και η οικογένεια που φιλοξένησε τη φιλόλογο, μπορούν να βοηθήσουν το Σύλλογο Κρανιωτών Αθήνας, δίνοντάς του σχετικές πληροφορίες, για να κινητοποιηθεί προς την κατεύθυνση ανεύρεσης της παραπάνω εργασίας.
Που η Κοινότητά μας, εν όψει του χειμώνα, δε διαθέτει σε μόνιμη βάση εκχιονιστικό μηχάνημα για τον καθαρισμό των δρόμων και αλατιέρα για τους πάγους.
Που οι ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα του κοινοτικού καταστήματος δεν ακούγονται καθαρά και δυνατά σε όλους τους μαχαλάδες, με αποτέλεσμα, ιδιαίτερα οι ηλικιωμένοι να ρωτούν το γείτονα ή τη γειτόνισσα “δεν άξα καλά τι είπι τώραϊα του χνι;”.
Πρόταση: Να μπουν μεγάφωνα και σε άλλα σημεία του χωριού μας.
Κωνσταντίνος Γεωργ. Κατσαρός
Γόνιμες παρατηρήσεις, μακάρι να γίνουν αποδεκτές από τους αρμόδιους, ΜΕΣΚΕ και Δήμο, δεν είναι δύσκολο, πρέπει κάποιοι να ενδιαφερθούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα, για την ανωνυμία, τα θέματα αυτά έχουν λυθεί. Το ιντερνετ υπάρχει και έχει τέτοια διάδοση και εξέλιξη λόγω της δυνατότητας για ανωνυμία. Χωρίς ανωνυμία δεν θα υπήρχε και το ιντερνετ όπως το γνωρίζουμε.
Έχει σημασία ποιος λέει κάτι ή τι λέει; Άρα πίσω από την ανωνυμία ενυπάρχει η ισότητα, η αντικειμενικότητα και η έλλειψη προκαταλήψεων.
Όσο κάποιος δεν προσβάλλει, καταθέτει απόψεις, προτάσεις και προβληματισμούς, τότε είναι δικαίωμα του να προστατεύει και την ιδιωτικότητά του, και να γράφει με ψευδώνυμο.
Δηλ. τα βιβλία ή τα άρθρα των εφημερίδων γράφονται πάντα με αληθινά επώνυμα; Δεν είδα κάποιον να παραπονιέται.
Επιπλέον, κανένας δεν βεβαιώνει ότι κάποιος "επώνυμος" του blog δεν γράφει και πέντε σχόλια ως "ανώνυμος". Οπότε, αφήστε τους χαρακτηρισμούς και τις ξεπερασμένες ιδέες και εκμεταλλευτείτε τις ιδέες. Τα πρόσωπα δεν έχουν σημασία, οι ιδέες πάνε τον κόσμο μπροστά.
Ένας "ανώνυμος"
"dey"
Αγαπητέ φίλε και συμπατριώτη "dey" πιστεύω ότι το σχόλιο του Κώστα αφορά τους φίλους μας και συμπατριώτες μας που ανώνυμα εκφράζονται προσωπικά ή άμεσα για κάποιον συμπατριώτη μας εκμεταλλευόμενοι την δημοκρατική δυνατότητα που τους δίνει το ιστολόγιο! Με δυο λόγια: η κακοπροαίρετη κριτική θα πρέπει να υπογράφεται. Αυτό επιτάσσει η ηθική. Και επειδή όλοι είμαστε από το ίδιο χωριό και αύριο μπορεί να καθόμαστε στο ίδιο ή σε διπλανό τραπέζι σ' ένα μαγαζί του χωριού καλά είναι να είμαστε ευθείς στις σχέσεις μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάτι άλλο φίλε "dey": Οι ιδέες ξεκινούν από το πρόσωπο. Αυτό είναι που τις γεννάει. Ό,τι δεν ονοματίζεται, δεν υπάρχει...
Κάνετε πολλά λάθη. Η κακοπροαίρετη κριτική, που μπορεί να σημαίνει συκοφάντηση, δυσφήμιση κτλ, δεν θα "πρέπει" να υπογράφεται. Απλά διώκεται νομικά και είναι πια εύκολο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα για το τελευταίο και τη σημασία της επωνυμίας, ας αντιγράψω :
"Εν αρχή ην ο Λόγος" . Ας μη κουράζω άλλο τους συγχωριανούς.
"dey"
Όχι αγαπητέ φίλε "dey" να διώξουμε αυτούς που ανώνυμα κάνουν κακοπροαίρετη κριτική! Το θέμα είναι ηθικό!
ΔιαγραφήΤώρα για το Λόγο που λες. Χαίρομαι κατ' αρχήν που χρησιμοποιείς μια τέτοια σημαντική φράση του Ευαγγελίου του Ιωάννη. Εκεί σημαίνει το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος και σαφώς το "Λόγος" εκεί δεν είναι λόγια, ομιλία, αλλά αυτό ακριβώς, δηλαδή ο Χριστός και η Ύπαρξή του. Εδώ η λέξη "Λόγος", με απλά λόγια, δείχνει την ύπαρξη και την ουσία. Χρησιμοποιείται δηλαδή εδώ με τη χρήση του φιλοσοφικού όρου της Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας. Ο λόγος/ομιλία απλά σημαίνει, δεν είναι η ουσία του σημαινόμενου, δηλαδή του Λόγου.
Η ανωνυμια ειναι Δικαιωμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ σχολιασμος ειναι δωρεα...του σχολιαστη προς τους αναγνωστες.Καλη η κακη δωρεα δεν εχει σημασια, οτι οριζει στον καθενα "δινει"....και ολα ειναι καλοδεχουμενα.
υγ.φυσικα υπαρχει και το γνωστο "φοβου τους δωρα φεροντες"(εαν το γραφω σωστα)...που αφορα κυριως τους επωνυμους και οχι τους ανωνυμους :)
Σωστοί και οι δύο είστε νομίζω, τα ίδια πράγματα λέμε πάνω κάτω. Ούτως ή άλλως, η ηθική είναι υποκειμενική αξία. Κάτι ηθικό σε μία κοινωνία, είναι ανήθικο σε κάποια άλλη. Στη μεγάλη κοινωνία το ιντερνετ αυτά τα θέματα, επαναλαμβάνω, έχουν λυθεί, και δεν πρέπει να κρίνουμε με κριτήρια συμβατικά και ξεπερασμένα.
ΔιαγραφήΠιστεύω με το διάλογο που κάναμε να κινητοποιήσουμε και άλλους αναγνώστες του blog, που πιστεύω είναι πολλοί, όχι για το ίδιο θέμα αλλά για οτιδήπτε αφορά στο χωριό μας και να συνεχίσουμε να προσπαθούμε για το καλύτερο με περισσότερες συμμετοχές στην κουβέντα.
"dey"