Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

Η ιστοσελίδα των μαθητών της Α΄ Λυκείου Κρανιάς




Μια πραγματικά υπέροχη ιστοσελίδα έχουν δημιουργήσει τα παιδιά της Α' Λυκείου Κρανιάς. Υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους κ.Δημήτρη Γιακοβή η ιστοσελίδα υπάρχει στο διαδικτυακό πέλαγος από τον περασμένο Οκτώβριο και αποτελεί πραγματικά κόσμημα για το σχολείο και διαφήμιση για τον τόπο μας. Τα παιδιά σε ρόλο δημοσιογράφου πραγματεύονται μια σειρά από θέματα του τόπου μας και όχι μόνο. Μπαίνοντας στη σελίδα των παιδιών της Α' Λυκείου λοιπόν, θα διαβάσετε και θα μάθετε για την ιστορία του τόπου μας, για την λαογραφία, για τον πολιτισμό, καθώς επίσης και για τις ποικίλες εκδηλώσεις του σχολείου, αλλά και της τοπικής κοινωνίας.
Σας καλούμε να διαπιστώσετε "ιδίοις όμμασι" την καταπληκτική δουλειά των παιδιών επισκεπτόμενοι τακτικά την σελίδα τους η οποία ανανεώνεται συνεχώς με καινούργια θέματα.
Εμείς από εδώ θέλουμε να συγχαρούμε ολόψυχα τα παιδιά και τον υπεύθυνο καθηγητή τους για την άριστη ιστοσελίδα τους και να ευχηθούμε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο να προσφέρουν τόσο στην εκπαιδευτική κοινότητα όσο και στον τόπο μας.
Ευχαριστούμε επίσης θερμά τον μαθητή Βασίλη Παπαδήμο ο οποίος μας έστειλε το link της σελίδας προσκαλώντας παράλληλα όλους τους συμπατριώτες και φίλους να επισκεφθούν αυτήν την θαυμάσια σελίδα.
Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο εισέρχεστε απευθείας στην ιστοσελίδα των παιδιών: 

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2015

Οι επτά μήνες της νέας Δημοτικής Αρχής για την Κρανιά



Πέρασαν ήδη επτά μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής και τα προβλήματα στον τόπο μας και ειδικά σε ό,τι αφορά το χωριό μας παραμένουν. Και ασφαλώς δεν περιμέναμε όλα να λυθούν «ως δια μαγείας» και άμεσα, αλλά η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε να δούμε κάποιες λύσεις προβλημάτων ή αλλαγές προς το καλύτερο.  Θα θέλαμε λοιπόν να απευθύνουμε μερικά ερωτήματα προς τη νέα Δημοτική Αρχή, τους Δημοτικούς Συμβούλους της Κρανιάς και τους τοπικούς Συμβούλους για θέματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία περιμένοντας βεβαίως και απαντήσεις σε αυτά τα προβλήματα τόσο εμείς όσο και οι συμπατριώτες μας.
  • Το κυριότερο πρόβλημα λοιπόν, παραμένει αυτό της ιατρικής περίθαλψης το οποίο όχι μόνο δεν έχει λυθεί, αλλά τον τελευταίο καιρό πλέον, υπάρχει γιατρός για μια μόνο ημέρα της εβδομάδας!!! Τι έκανε μέχρι τώρα η Δημοτική Αρχή με τους συμβούλους της Κρανιάς; Εκτός από την πίεση σε κεντρικό επίπεδο δομών η οποία είναι ανάγκη να είναι συνεχής και μεθοδική, μήπως θα έπρεπε να δοθούν και κίνητρα για τους υποψήφιους γιατρούς από τον Δήμο μας (δωρεάν διαμονή κ.ά.);
  •  Άλλο φλέγον θέμα αυτό του Πεδίου Βολής. Πότε θα γίνουν οι μετρήσεις στο χώρο του Πεδίου Βολής;
  • Τι έκανε η νέα Δημοτική Αρχή για τον καθαρισμό των γύρω δασών του χωριού (Μασδεράχη, Μαρμαρούλια κ.ά.) από κάθε λογής σκουπίδια και μπάζα; Εδώ βεβαίως ευθύνονται και οι συμπολίτες μας οι οποίοι πετάνε μέχρι και ηλεκτρικές συσκευές και παντός είδους οικοσυσκευές στις δασώδεις παρυφές του χωριού μας!
  • Ποιες κινήσεις έκανε μέχρι τώρα η νέα Δημοτική Αρχή με σκοπό τον αγροτουρισμό, τις νέες καλλιέργειες και την προβολή των τοπικών αξιοθέατων ( Μονή Παλαιοκαρυάς, φαράγγι Χράπας, δάσος οξιάς κ.ά.);
  • Τι προτίθεται να κάνει η Δημοτική Αρχή με το παράνομο παρκάρισμα σε όλο το μήκος του κεντρικού δρόμου που διαπερνά το χωριό;
  • Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ συνεχίζουν να μην διέρχονται από το κέντρο του χωριού, όπως παλιότερα, αφήνοντας έτσι ένα μεγάλο μέρος του χωριού χωρίς εύκολη πρόσβαση στη στάση του ΚΤΕΛ. Το πρόβλημα είναι έντονο ειδικά για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας.
  • Δημιουργία και συντήρηση των υφιστάμενων χώρων άθλησης. Στη θέση «Λούτσα» για παράδειγμα η εικόνα εγκατάλειψης είναι εμφανής. Το ίδιο έχουν εγκαταλειφθεί και οι ελάχιστες παιδικές χαρές.
  • Λειτουργία βιβλιοθήκης και αναγνωστηρίου στο χώρο του ΜΕΣΚΕ για τους νέους του χωριού μας. Είναι ανάγκη οι νέοι του χωριού μας να έχουν διεξόδους.
  • Ασύρματη σύνδεση στο διαδίκτυο που να καλύπτει όλο το χωριό. Εδώ και ένα χρόνο περίπου υπάρχει ασύρματο διαδίκτυο μόνο για ορισμένες γειτονιές στο κέντρο του χωριού και το οποίο συνεχώς «κολλάει» και διακόπτεται η σύνδεση.

Θέσαμε μερικά προβλήματα υπ’ όψιν της νέας Δημοτικής Αρχής. Νομίζουμε ότι επτά μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της θα μπορούσε να δει ορισμένες λύσεις των προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας.
Πάντως οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι μέχρι τώρα δεν βλέπουμε αλαζονικές συμπεριφορές και ποικίλους διαχωρισμούς των πολιτών της Κρανιάς από τους αιρετούς της νέας Δημοτικής Αρχής. Παρά ταύτα όμως τα προβλήματα παραμένουν και περιμένουν λύσεις. Μην ξεχνάμε ότι η Δημοτική Ενότητα Αντιχασίων εκλέγει πέντε Δημοτικούς Συμβούλους και είναι δεύτερη σε πληθυσμό μετά την Ελασσόνα. Η εγκατάλειψη λοιπόν δεν αρμόζει σε μια Δημοτική Ενότητα με ισχυρή ποσοτική παρουσία στο Δημοτικό Συμβούλιο Ελασσόνας.

Χ.Γ.

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Η επιστροφή της Παναγίας στην Κρανιά


Την Παρασκευή μετά το Πάσχα, κατά την εβδομάδα της Διακαινησίμου, γιορτάζει η Ζωοδόχος Πηγή. Την παραμονή της γιορτής, την Πέμπτη το απόγευμα, οι καμπάνες του Αγίου Δημητρίου σημαίνουν χαρμόσυνα για τον Εσπερινό της Εορτής. Μετά τον εσπερινό και τη δέηση προς την Παναγία οι Κρανιώτες την προπέμπουν (ξεπροβοδούν) στο ξωκλήσι της στη Χράπα, απομεινάρι παλιού μοναστηριού. Πολλοί Κρανιώτες που τη συνοδεύουν κοιμούνται το βράδυ στο ξωκλήσι της και στα πέριξ του και το πρωί, ανήμερα της εορτής της, μετά την τέλεση της Θείας Λειτουργίας συνοδεύουν και πάλι την εικόνα της Παναγίας (Ζωοδόχου Πηγής) στον κεντρικό ναό της Κρανιάς στο προαύλιο του οποίου αγιάζεται με νερό ο λαός ενώπιον της Παναγίας.
Η παρακάτω φωτογραφία είναι από την επιστροφή της Παναγίας στη θέση "Κόκα του Αι Γιάννη". Η εικόνα είναι λες και βγήκε από διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
*Η φωτογραφία είναι του Γιάννη Κόνιαρη.
Χ.Γ.

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Δημιουργία διαδικτυακής κοινότητας του ΜΕΣΚΕ


Χαιρετίζουμε τη δημιουργία σελίδας στο facebook για τον Μορφωτικό Εκπολιτιστικό Σύλλογο Κρανέας Ελασσόνας. Ευχόμαστε ολόψυχα να είναι καλοτάξιδη η σελίδα όπως και το blog το οποίο ετοιμάζει ο ΜΕΣΚΕ. Η αλήθεια είναι ότι έλειπε μια τέτοια σελίδα για το ΜΕΣΚΕ από το διαδίκτυο.
Παράλληλα θα προτείναμε να εκδίδεται και η εφημερίδα του ΜΕΣΚΕ.
Το έχουμε ξαναγράψει και άλλη φορά ότι η Κρανιά με τόσους Κρανιώτες και φίλους μας, εντός και εκτός αυτής, θα μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα και σε πολλά επίπεδα.
Καλή αρχή λοιπόν στη σελίδα και καλούμε όλους τους συμπατριώτες και φίλους να κάνουν like στη σελίδα του ΜΕΣΚΕ που μόλις άνοιξε, για να μαθαίνουν, αλλά και να συμμετέχουν στα δρώμενα του χωριού μας.
Τη σελίδα θα τη βρείτε στο facebook με την ονομασία : ΜΕΣΚΕ - Σύλλογος Κρανέας Ελασσόνας

Η 25η Μαρτίου στην Κρανιά


Υπό έντονη βροχή γιορτάστηκε η επέτειος του 1821 και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου στην Κρανιά.
Πολλοί συμπατριώτες μετείχαν στη Θεία Λειτουργία που έγινε στο ναό του Αγίου Δημητρίου. Ο πανηγυρικός της ημέρας εκφωνήθηκε από τον Βαγγέλη Παναγιώτου, δάσκαλο στο δημοτικό σχολείο της Κρανιάς και δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας.Ο ίδιος ήταν και υπεύθυνος της σχολικής εορτής. Μετά τον εκκλησιασμό ακολούθησε κατάθεση στεφάνων.


*Οι φωτογραφίες είναι του Γιάννη Κόνιαρη.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Εθνική υποκρισία ή εθνική ελπίδα;


Σύμβολο τρόπου ζωής είναι η σημαία. Αξίες, αρχές, ιδανικά... Στην εποχή μας μοιάζει να χάσαμε τον τρόπο ζωής και να τιμούμε υποκριτικά τα σύμβολα. Εθνική υποκρισία ή εθνική ελπίδα; Δεν δοκιμαστήκαμε σε μεγάλα, στα μικρά, τα καθημερινά παλεύουμε ακόμη…
Χ.Γ.

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ο χορός των Κρανιωτών της Αθήνας


Ένα υπέροχο βίντεο από τον χορό των Κρανιωτών της Αθήνας μας έστειλε ο φίλος και γαμπρός στο χωριό μας, Βασίλης Καλαμάρας. Πολλοί συμπατριώτες μας ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Συλλόγου και όπως βλέπετε και εσείς το κέφι ήταν αμείωτο. Θερμά συγχαρητήρια στον Σύλλογο για την διοργάνωση! Και του χρόνου αγαπητοί συμπατριώτες! Πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο για να δείτε το βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=59Ww-UTVxKw&feature=youtu.be

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Γενική Συνέλευση του ΜΕΣΚΕ


Ο Μορφωτικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος Κρανέας Ελασσόνας (ΜΕΣΚΕ) καλεί όλους τους συμπατριώτες να συμμετέχουν στην Γενική Συνέλευσή του αυτό το Σάββατο στις 8.00 το βράδυ στο χώρο του ΜΕΣΚΕ στην Κρανιά Ελασσόνας.
Θα συζητηθούν θέματα του Συλλόγου καθώς επίσης και οι επόμενες δραστηριότητές του. Είναι ανάγκη όλοι οι συμπατριώτες και φίλοι να συμμετέχουν στην Συνέλευση του Συλλόγου καταθέτοντας τις απόψεις και τις ιδέες τους στο Προεδρείο του Συλλόγου.

* Η φωτογραφία είναι του φίλου, Βασίλη Τζήκα, δασκάλου.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Η έκθεση "Ad Somnum" του Θοδωρή Λάλου


Ο Θοδωρής Λάλος

Ο ζωγράφος Θοδωρής Λάλος με καταγωγή από το χωριό μας κατέχει σπουδαίες περγαμηνές στο χώρο των εικαστικών και είναι ένας από τους μεγαλύτερους νέους Έλληνες ζωγράφους. Ο πατέρας του Γιάννης Λάλος είναι από το χωριό μας, την Κρανιά, και η μητέρα του Φανή από την Τσαρισάνη Ελασσόνας. Ο Θοδωρής από τις 12 Μαρτίου θα εκθέτει τα έργα του στην προσωπική του έκθεση με τον τίτλο "Ad Somnum" στην Αθήνα, όπου θα χαρεί πολύ να γνωρίσει προσωπικά τους Κρανιώτες οι οποίοι διαμένουν στην Αθήνα. Ευχόμαστε ολόψυχα στον Θοδωρή καλή επιτυχία στην προσωπική του Έκθεση στην Αθήνα και προσκαλούμε όλους τους φίλους και συμπατριώτες μας να επισκεφθούν την έκθεση του Θοδωρή και να γνωρίσουν από κοντά τα έργα του και τον ίδιο.  Πριν δύο χρόνια περίπου είχαμε ένα εκτενές αφιέρωμα στο Ιστολόγιο της Κρανιάς για τον Θοδωρή και το συνολικό έργο του με αφορμή τότε την έκθεσή του στον Τεχνοχώρο της Αθήνας. Πατώντας στον ακόλουθο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το αφιέρωμά μας: http://kraneaelassonas.blogspot.gr/2013/04/blog-post_11.html



Η έκθεση "Ad Somnum" του Θοδωρή Λάλου

Την Πέμπτη 12 Μαρτίου εγκαινιάζουμε  την ατομική έκθεση του Θοδωρή Λάλου με τίτλο «AD SOMNUM». Δύο χρόνια μετά την πρώτη του ατομική στην Αθήνα και μετά την παρουσία του στην Art-Athina 2014, ο Θοδωρής Λάλος επανέρχεται με μία εικαστική έκθεση ζωγραφικής εμπνευσμένη από τον ύπνο.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το Σάββατο 21 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα ποίησης και ύπνου, σας περιμένουμε παρέα με το Θοδωρή Λάλο και αρκετούς νέους ποιητές για μία ωραία συζήτηση σχετικά με την ποίηση και την τέχνη.
 Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκτός των τειχών» είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι την Πέμπτη 19 Μαρτίου θα γίνει η παρουσίαση της πρώτης μας έκδοσης, του εικαστικού βιβλίου του Γιάννη Κολιού «Η δίκη του Γιόζεφ Κ.». Η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου θα λάβει χώρα στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση στις 19:00. Το βιβλίο περιλαμβάνει 40 σχέδια του Γιάννη Κολιού και κείμενα-αποσπάσματα από τη Δίκη του Φραντς Κάφκα σε επιμέλεια του ίδιου.
Ο Αντώνης Κωτίδης, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ γράφει μεταξύ άλλων σχετικά με την έκθεση:

Κυριακή 8 Μαρτίου 2015

Ο πρώτος ερασιτεχνικός ραδιοφωνικός σταθμός στην Κρανιά


Την άνοιξη του 1975 δύο νέα παιδιά, σπουδαστές τότε της Σχολής  Αγιάς, ο Κώστας Γ. Κατσαρός και ο αείμνηστος  Γιώργος Ι. Κατσαβός, έφεραν και λειτούργησαν στο χωριό μας τον πρώτο πειρατικό ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό.Το όνομα του σταθμού ήταν “Ράδιο Makossa”. Έτσι τον βάφτισε ο Γιώργος από το τραγούδι “Soul Makossa” με το οποίο άρχιζε και τελείωνε το πρόγραμμα. Ο σταθμός μετέδιδε ελληνικά τραγούδια και ιδιαίτερα του νέου κύματος καθώς  και ξένα, με προτίμηση στα disco που ήταν τότε και της μόδας. Δυστυχώς όμως το κράτος κυνηγούσε τους πειρατικούς σταθμούς με αποτέλεσμα ύστερα από αστυνομική επιχείρηση να γίνουν συλλήψεις & να κατασχεθεί ο πομπός και η δισκοθήκη.
Στη συνέχεια και μετά από λίγα χρόνια άλλοι νέοι του χωριού μας, λειτούργησαν κι άλλους παράνομους ερασιτεχνικούς σταθμούς με μεγάλη επιτυχία και μεγάλη διάρκεια.


Υ.Γ. Από τους σταθμούς αυτούς, δε γινόταν διαφημίσεις παρά μόνο αφιερώσεις και ελάχιστες ανακοινώσεις για τις συναντήσεις του Δευκαλίωνα, τον καιρό και τα ζώδια.
Ακούστε τo τραγούδι soul makossa κάνοντας "κλίκ" στην παρακάτω εικόνα:


Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Ωραίες εικόνες από τη χιονισμένη σήμερα, Κρανιά


Τι κι αν έχει 7 Μαρτίου σήμερα; Στο χωριό μας, την Κρανιά, το χιόνι είναι αρκετό. Βέβαια έχει χιονίσει και Απρίλιο! Στις 7 Απριλίου του 2004  για παράδειγμα, το χιόνι στο χωριό μας ήταν και πάλι αρκετό. Βέβαια όταν μετά βγήκε ήλιος το...εξαφάνισε σε χρόνο ρεκόρ.
Οι φωτογραφίες είναι του αγαπητού φίλου, Βασίλη Τζήκα, δασκάλου, ο οποίος σχολιάζει: "ΟΣΟ ΧΙΟΝΙ ΔΕΝ ΕΡΙΞΕ ΟΛΟ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟ ΕΡΙΞΕ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ.ΟΜΡΦΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΖΗΜΙΑ ΣΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ!!!!!!."

Ακολουθούν οι υπέροχες φωτογραφίες του Βασίλη:

Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

Μουσικές αναμνήσεις από την...Κρανιά


Dimιtris D.J.Carol στα decks του Club Apocalipsis στην Κρανιά

Ας μεταφερθούμε νοερά στην Κρανιά τη δεκαετία του '80 και του '90 με τη Disco Castella και το Club Apocalipsis. Πιστεύουμε ότι πολλοί φίλοι και συμπατριώτες μας θα θυμούνται και τις πρώτες καφετέριες του χωριού μας, για να μας βοηθήσουν λίγο στις αναμνήσεις...
Τότε που το χωριό μας έσφυζε από ζωή...

Maria Zianna: i proti kafeteria itan i nastazia,2mpikas

Ιστολόγιο Κρανέας Ελασσόνας: Ακριβώς Μαρία! Να προσθέσουμε και του Αλέκου! Και μετά τη Magic και τη Smile...Μουσική βεβαίως για πάρα πολλά χρόνια έπαιζε ο θρυλικός D.J. Carol! Ο αγαπητός φίλος και συμπατριώτης μας Δημήτρης Κόρακας! Γεια σου φίλε Δημήτρη! Όποιος/α θυμάται πρόσωπα, μαγαζιά, καταστάσεις.... ας προσθέσει κάτι....







Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Με αφορμή την αυριανή  εορτή της  Κυριακής της Ορθοδοξίας


Στόχος της Εκκλησίας είναι η μεταμόρφωση όλου του κτιστού κόσμου με τη μετοχή του στο μυστηριακό τρόπο ύπαρξης της Αγίας Τριάδας. Όλα δια της αγάπης να γίνουν ένα κρατώντας το καθετί την υπαρκτική του ετερότητα. Η πνευματική ηγεσία της Εκκλησίας έχει επιφορτισθεί με την ευθύνη να δείξει το δρόμο στο λαό, όπως έκανε και Εκείνος.
Οι καιροί είναι εξαιρετικά δύσκολοι και «ου μενετοί». Το δέσιμο πίσω από το άρμα του καίσαρα- όποτε γίνεται-αφήνει ενίοτε την Εκκλησία στο περιθώριο, η οποία σαφώς και πρέπει να έχει λόγο για τα τεκταινόμενα και ελεύθερα να τον εκφράζει χωρίς να υπολογίζει το τίμημα («ει ο Θεός μεθ’ ημών ουδείς καθ’ ημών») απαγκιστρωμένη από επικοινωνιακού τύπου κορώνες, και κομματικά υπονοούμενα υπέρ του ενός και κατά του άλλου. Τα « εκκλησιαστικά πράγματα συμμεταβάλεσθαι τοις πολιτικοίς» ορίζεται κανονικώς και όχι «συμπλέκεσθαι ή ζηλούσθαι τοις πολιτικοίς». Η Εκκλησία ενώνει και δε διχάζει. Όσο για τη σχέση της με την Πολιτεία, η Συναλληλία, η αγαστή ανυπόκριτη σχέση με το κράτος δηλαδή, προς όφελος του λαού, που μας έρχεται από τους χρόνους του Βυζαντίου ακόμα, είναι απαραίτητη με ρόλους όμως εκατέρωθεν διακριτούς. Στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής για παράδειγμα υπεύθυνο είναι το Υπουργείο Εξωτερικών. Η Εκκλησία μπορεί να εμφυσά τον πατριωτισμό, την αγάπη δηλαδή για την πατρίδα και μετά και την αγάπη για τα άλλα έθνη (πατριωτισμός), αλλά σε καμία περίπτωση το μίσος και τη φοβία για άλλα έθνη (εθνικισμός).
Βυζαντινές μεγαλοπρέπειες και άλλα παρεπόμενα σαν αυτά που σατιρίζει και ο Παπαδιαμάντης στα «Πτερόεντα δώρα» δε συνάδουν με το κήρυγμα της Εκκλησίας. Εκκοσμίκευση, ματαιοδοξία και ευσεβισμός έχουν εμφιλοχωρήσει στον κλήρο και στο μοναχισμό σκανδαλίζοντας το ποίμνιο και δημιουργώντας παράλληλα και άλλοθι, για τους ευάλωτους στην πίστη. Προοδευτισμοί-πυροτεχνήματα απ’ όπου κι αν αυτοί προέρχονται, όπως λ.χ. η χρησιμοποίηση της Δημοτικής στη λειτουργική γλώσσα, είναι όπως λέει ο λαός μας «όποιος δε θέλει να ζυμώσει πέντε μέρες κοσκινίζει».
Σήμερα υπάρχει ανάγκη για «Χρυσοστόμους» που, όπως και εκείνος, αφού προχωρήσουν στην τακτοποίηση με τα του οίκου τους, να προχωρήσουν κατόπιν και εκτός αυτού . Ο λαός χρειάζεται πρότυπα αγιότητας. Δεν αρκεί να ακούει για αγίους, σαν κάτι ξένο που έγινε σε μια άλλη εποχή αλλά πρέπει να τους βλέπει μπροστά του, ως πραγματικό γεγονός. Άνθρωποι καθημερινοί με πάθη, με λάθη, αλλά που έχουν τη δύναμη να τα μεταμορφώνουν αλλάζοντας τρόπο ζωής προς όφελος της ψυχής τους και όλου του λαού. Αυτοί θα είναι οι σύγχρονοι άγιοι που ο λαός θα πρέπει να τους μιμηθεί. «Ο ποιμήν ο καλός την ψυχήν αυτού τίθησιν υπέρ των προβάτων».
Δε χρειάζονται ούτε "μιντιακοί" τύποι ηγετών, ούτε επικοινωνιολόγοι. H αλήθεια δεν φτιασιδώνεται. Οι πνευματικοί πατέρες ακολουθούν πάντα το δρόμο του σταυρού όπως έκανε και Εκείνος, και αν χρειαστεί θυσιάζονται για το λαό σαν Εκείνον και τους Αγίους του. Και σ’ αυτό δε χωράνε εκπτώσεις. Βελούδινη Σταύρωση δεν υπάρχει. Καλό και άγιο το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας,

Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Υπό βροχή και ομίχλη οι εκδηλώσεις της Αποκριάς στην Κρανιά (Φωτορεπορτάζ)


Φωτιά από γειτονιά

Υπό ισχυρή βροχή και ομίχλη τηρήθηκαν και φέτος τα παραδοσιακά έθιμα της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας στην Κρανιά. Η Δημοτική Ενότητα της Κρανιάς οργάνωσε το απόγευμα της Κυριακής την καθιερωμένη φωτιά στην κεντρική πλατεία του χωριού με σουβλάκια και κρασί, ενώ σήμερα Καθαρά Δευτέρα οι Κρανιώτες πέταξαν το χαρταετό τους στο άλσος του Προφήτη Ηλία, αλλά και γεύτηκαν την πατροπαράδοτη φασολάδα με ποικιλία σαρακοστιανών και τσάι του βουνού. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες το κέφι ήταν αμείωτο αν και ο καιρός τα...μούσκεψε. Θερμά συγχαρητήρια στη Δημοτική Ενότητα και σε όσους συνέβαλλαν με οποιοδήποτε τρόπο στις εκδηλώσεις. Και του χρόνου με υγεία! Καλή σαρακοστή σε όλους τους απανταχού φίλους και συμπατριώτες και καλό πνευματικό αγώνα!
Οι φωτογραφίες είναι του φίλου Γιάννη Κόνιαρη. 

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Το έθιμο της συγχώρησης στην Κρανιά


Ο Προφήτης Ηλίας Κρανιάς, όπου κάθε χρόνο την Καθαρά Δευτέρα οι Κρανιώτες πετάνε το χαρταετό τους


Αύριο βράδυ στο χωριό μας, την Κρανιά, τηρείται το έθιμο της συγχώρησης. Οι μικρότεροι επισκέπτονται τους μεγαλύτερους (παππούδες, γιαγιάδες, θείους, θείες, νονούς, νονές) και παίρνουν τη συγχώρηση, δηλαδή αφού τους φιλάνε το χέρι (συνήθως μέσα στην παλάμη υπάρχει και κάποιο χρηματικό ποσό) λένε μεταξύ τους "συγχωρημένα" ("σχουρημένα" στην ντοπιολαλιά μας) και κατόπιν οι παλιοί - τουλάχιστον - φίλευαν στους νεότερους τυρόπιτα, καθ' ότι αύριο είναι της Τυρινής, και σύμφωνα με την Παράδοση της Εκκλησίας, η κρεοφαγία σταμάτησε από την προηγούμενη Κυριακή της Απόκρεω.
Όλο αυτό το τελετουργικό της συγχωρήσεως, που τηρείται στο χωριό μας αύριο βράδυ, έχει τις ρίζες του στον Εσπερινό της Συγχωρήσεως, που τελείται το απόγευμα της Κυριακής της Τυρινής, όπου στο τέλος ο ιερέας, αφού σταθεί στο κέντρο του Ναού, ζητάει συγχώρηση από τους ενορίτες, αλλά και οι ενορίτες από αυτόν και μεταξύ τους. 
Μ' αυτόν τον τρόπο καθαριζόμαστε πνευματικά για να διάγουμε χριστιανικά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή και να φθάσουμε να γιορτάσουμε ενωμένοι και χαρούμενοι την Ανάσταση του Χριστού, αλλά και τη δική μας Ανάσταση!
Χρόνια πολλά σε όλους τους φίλους και συμπατριώτες! Καλή Σαρακοστή! Και "Σχουρημένα"!

Χ.Γ.

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Κυκλοφορεί το νέο Αντι.δωρο Περραιβίας


Το εξώφυλλο του νέου τεύχους του περιοδικού

Κυκλοφορεί ήδη το νέο τεύχος της περιοδικής έκδοσης, περιοχής Ελασσόνας και Τυρνάβου, "Αντι.δωρο Περραιβίας" (Τεύχος 3) το οποίο εκδίδει ο ακάματος συνταξιούχος δημοσιογράφος, ερευνητής και συγγραφέας, Παύλος Λάλος. Η θεματολογία της περιοδικής έκδοσης έχει να κάνει με τον πολιτισμό, την ιστορική κληρονομιά και το σήμερα. Ενώ και σ' αυτό το τεύχος αρθρογραφούν πολλοί συνεργάτες πάνω σε πληθώρα ποικίλλων θεμάτων πολιτισμού, ιστορίας και όχι μόνο. Το περιοδικό διανέμεται δωρεάν και μπορεί όποιος/α θέλει να το προμηθευθεί να έρθει σε επικοινωνία με τον συμπατριώτη μας, τον Παύλο τον Λάλο στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του: antidoro@yahoo.gr ή να το προμηθευθεί από την καφετέρια Passerella απέναντι από το αρχαίο θέατρο στη Λάρισα.
Να ευχηθούμε λοιπόν στον Παύλο τον Λάλο καλοτάξιδο και αυτό τεύχος του "Αντι.δωρο Περραιβίας".
Η πρώτη σελίδα του περιοδικού


Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Η παραβολή της Τελικής Κρίσης (Δευτέρας Παρουσίας)



Βρισκόμαστε ήδη στην τρίτη Κυριακή του Τριωδίου, και βαίνουμε ολοταχώς προς τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, την πιο πένθιμη περίοδο του Εκκλησιαστικού έτους, αλλά και περίοδο χαρμολύπης ταυτόχρονα. Λύπη για τη φθορά που κυριαρχεί στον κτιστό κόσμο. Χαρά για την Ανάσταση του Χριστού, που γνωρίζουμε ότι ακολουθεί στο τέλος της Σαρακοστής.
Αυτόν τον καιρό περνάει δύσκολα και ο Ελληνισμός περιμένοντας τη δική του Ανάσταση, που πρώτα απ’ όλα είναι ανάγκη να είναι πνευματική, και μετά να κατακλύσει όλο του το είναι. "Νύν πάντα πεπλήρωται φωτός ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια", όπως λέει ο υμνωδός στον Κανόνα της Αναστάσεως το βράδυ της Λαμπρής.
Πολλές φορές στη ροή της ιστορίας οι ελπίδες των ανθρώπων διαψεύσθηκαν, ακόμα και όταν εναποτέθηκαν σε "σωτήρες". Η Εκκλησία από την άλλη πάντα διακηρύττει, ότι ένας είναι ο Σωτήρας και, ότι "εντός ημών εστί η Βασιλεία των Ουρανών", όπως πολύ παραστατικά φαίνεται και από την παραβολή της τελικής κρίσης της Απόκρεω.
Ο Χριστός με εικόνες από την ποιμενική, δικαστική και πολιτική ζωή εξηγεί στην ανθρωπότητα πώς θα κριθεί αυτή. Ως μοναδικό κριτήριο αυτής της δίκαιης κρίσης προβάλλεται από τον Ιησού η αγάπη που δε γνωρίζει κοινωνικά, φυλετικά, θρησκευτικά ή οποιαδήποτε άλλα όρια. Όποιος ξεπερνά τον εγωισμό του και αγαπά τον άλλον άνθρωπο, τότε στο πρόσωπο του άλλου αγαπά τον ίδιο το Χριστό, ενώ όταν δεν τον αγαπά, δεν αγαπά και τον ίδιο το Χριστό, όπως μας πληροφορεί μέσω της Παραβολής. Συνεπώς, ο Παράδεισος και η Κόλαση ξεκινούν από αυτή τη ζωή ως επιλογές του τρόπου ζωής. Κοινωνία προσώπων μεταξύ τους και με το Θεό είναι ο Παράδεισος βάσει του Τριαδικού τρόπου ύπαρξης, ενώ αντίθετα η Κόλαση είναι η απουσία της κοινωνίας των προσώπων μεταξύ τους και με το Δημιουργό, η τέλεια μοναξιά, που συνεχίζεται και μετά θάνατον, αν δεν υπάρξει η αλλαγή του τρόπου ζωής δια μέσου της ειλικρινής μετάνοιας και του Μυστηρίου της. Τη στιγμή του θανάτου του κάθε ανθρώπου συμβαίνει η προσωπική του μερική κρίση. Αυτή είναι μια στιγμή που κανένας δεν γνωρίζει πότε θα έρθει, γι’ αυτό και η Εκκλησία καλεί τους πιστούς να έχουν μνήμη θανάτου όχι βεβαίως για να απαισιοδοξούν, αλλά για να είναι έτοιμοι για το μυστήριο του θανάτου.
Χαρακτηριστική είναι η συγκλονιστική διήγηση του αββά Μακαρίου στα αποφθέγματά του. Ο αββάς Μακάριος χτυπάει με το μπαστούνι του όπως βάδιζε το κρανίο ενός αιρεσιάρχη που ήταν πεταμένο στην έρημο. Κι αμέσως η ψυχή του στην κόλαση σκιρτά και αισθανόμενη την επαφή του Αγίου τον παρακαλεί να προσευχηθεί για ανακούφιση. Στην ερώτηση του αββά ποια είναι η κατάστασή τους εκεί στην κόλαση,