Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2016

Μνήμες και μνημεία της Κρανιάς, κράτη και παρακράτη



Με αφορμή το πρόσφατο άρθρο του Γιώργου Ι. Μπαλή για τη μάχης της Κρανιάς στις 10-2-1944 και την πρόταση συμπολιτών για ανέγερση μνημείου είχαμε τον παρακάτω διάλογο κάτω από το συγκεκριμένο άρθρο . Πιστεύουμε στη δύναμη του διαλόγου όταν όλες οι πλευρές βλέπουν την αλήθεια κατά το δυνατόν αντικειμενικά και σίγουρα σε κάθε περίπτωση μπορούμε, ως κοινωνία, να πάμε μπροστά μόνο ενωμένοι.

Ακολουθεί ο διάλογος:
Ανώνυμος12 Φεβρουαρίου 2016 - 5:42 μ.μ.
Τιμή και δόξα στους Κρανιωτες μαχητές που ηρωικά πολέμησαν , όχι όμως στους ελασιτες που μετέπειτα πολεμισαν και σκότωσαν αδέρφια και έκαναν το δεύτερο παιδομάζωμα μετά τον Τούρκο κατακτητή


c gkounelas12 Φεβρουαρίου 2016 - 10:26 μ.μ.
Μιλάμε για πριν τον εμφύλιο, αγαπητέ φίλε! Κατά τον εμφύλιο και οι μεν και οι δε, "αριστεροί" και
"δεξιοί" διέπραξαν εγκληματικές πράξεις. Όποιος/α βλέπει μόνο τα εγκλήματα της άλλης πλευράς τότε ας βγάλει τις παρωπίδες για να δει καθαρά την ιστορική αλήθεια. Αυτός είναι ο εμφύλιος πόλεμος: φαύλος κύκλος αίματος μεταξύ αδελφών.


Ανώνυμος13 Φεβρουαρίου 2016 - 2:01 π.μ.
Παιδομάζωμα όμως έκαναν μόνο οι μεν οι οποίοι βγήκαν αντάρτες μονο όταν μπήκε στον πόλεμο η μαμά Ρωσία



c gkounelas13 Φεβρουαρίου 2016 - 8:59 π.μ.
Δεν μπορούμε να απαριθμήσουμε τις εγκληματικές πράξεις της μιας ή της άλλης πλευράς τόσο διότι δεν τα γνωρίζουμε όλα - τα ίδια, αλλά και τις επιπτώσεις τους - όσο και γιατί -αν γινόταν- δεν έφτανε ο χώρος να τα καταγράψουμε εδώ. Άλλοι Ρωσόφιλοι, άλλοι Αμερικανόφιλοι, άλλοι Γερμανόφιλοι, άλλοι Βασιλόφρονες, άλλοι Χουντόφρονες, άλλοι "Δημοκρατικόφρονες". Οι δε τελευταίοι μάλιστα εξαργύρωσαν τους...αγώνες τους με πισίνες, κότερα κλπ. Υπάρχουν όμως, αγαπητέ φίλε, και Πατριώτες σε όλους τους χώρους, λίγοι και καλοί, που έβαλαν πάνω από το τομάρι τους το καλό της Πατρίδας δίνοντας τα πάντα, ακόμη και το αίμα τους. Αυτούς είναι ανάγκη να τιμούμε και να τους έχουμε ως πρότυπα.


Ανώνυμος13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:09 π.μ.
Φυσικα και πρεπει να τιμήσουμε τους Ελληνες αγωνιστες,υπάρχουν τέτοια μνημεία που είναι παραμελημενα στο χωριό και είναι αφιερωμένα σε Κρανιωτες που έπεσαν μαχόμενοι τους κατακτητές ,να σας θυμίσω ένα μέσα στο δεύτερο Δημοτικό , μπορούμε να κάνουμε κάτι γι αυτο; Αλλά εκεί δεν έχει ονόματα ελασιτων παρά μόνο Κρανιωτες, μάλλον δε βολεύει




c gkounelas13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:18 π.μ.
Στο μνημείο που αναφέρεις υπάρχει και το όνομα του αδερφού του πατέρα μου και έτσι όπως θέτεις το θέμα, προσωπικά με "βολεύει". Βλέπεις όμως ότι γράφω ενωτικά γιατί μόνο έτσι μπορούμε να πάμε μπροστά. Όταν όλοι μας δούμε αυτά που μας ενώνουν. Στις μάχες που αναφέρει ο Γιώργος Μπαλής, από όσο ξέρω, συμμετείχαν Κρανιώτες που μετά, τουλάχιστον, ανήκαν σε διαφορετικούς ιδεολογικούς χώρους ή κάνω λάθος;



Ανώνυμος13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:38 π.μ.
Μετά μερικοί διάλεξαν το συμμοριτοπολεμο και την αναρχία έναντι του νόμιμου κράτους


Unknown13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:46 π.μ.
Και είναι αυτοί οι ίδιοι και οι απόγονοι τους που μετέπειτα αν δηλώνεις Έλληνας πατριώτης Σ έλεγαν φασίστα ακροδεξιό και μετέπειτα χρυσαυγιτη, είναι οι ίδιοι που πολεμαν με νύχια και με δόντια την ορθοδοξία και τη σημαία , την ιστορία μας αν προέρχεται από διαφορετικές πηγές απ τη δικιά τους , που είναι το άγαλμα του Ταγματάρχη Παπαχρηστου Ο οποίος έπεσε μαχόμενος συμμοριτες; πετάχτηκε σ ένα υπόγειο μέχρι να το πάρουν οι συγγενείς του, αν αντί για Ταγματάρχης ήταν <> θα ήταν ακόμα εκεί


Ναπολέων Ζερβας13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:49 π.μ.
Μέσα στα εισαγωγικά είναι η λέξη καπετάνιος


Ανώνυμος13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:34 π.μ.
Φυσικα και πρεπει να τιμήσουμε τους Ελληνες αγωνιστες,υπάρχουν τέτοια μνημεία που είναι παραμελημενα στο χωριό και είναι αφιερωμένα σε Κρανιωτες που έπεσαν μαχόμενοι τους κατακτητές ,να σας θυμίσω ένα μέσα στο δεύτερο Δημοτικό , μπορούμε να κάνουμε κάτι γι αυτο; Αλλά εκεί δεν έχει ονόματα ελασιτων παρά μόνο Κρανιωτες, μάλλον δε βολεύει


c gkounelas13 Φεβρουαρίου 2016 - 9:54 π.μ.
Μέσα όμως στο..."νόμιμο" κράτος υπήρχε και "η σάρξ εκ της σαρκός του" το..."νόμιμο" επίσης ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ. Να τα λέμε και αυτά αγαπητέ φίλε, συμπατριώτη, μη μου λες μισές αλήθειες. Προσωπικά, ξαναλέω, βλέπεις ότι δεν το κάνω. Και δεν μου απάντησες επίσης αν όλοι αυτοί που περιγράφει ο Γιώργος ο Μπαλής στις μάχες είχαν την ίδια ιδεολογική ταυτότητα.

c gkounelas13 Φεβρουαρίου 2016 - 10:12 π.μ.
Και κάτι άλλο αγαπητέ φίλε συμπατριώτη. Την ορθοδοξία μην την μπλέκεις με ιδεολογίες, χρώματα, κράτη, έθνη, και δεν ξέρω τι άλλο. Η ορθοδοξία δεν έχει χρώμα και πατρίδα. Ο Θεός είναι Πατέρας όλων των ανθρώπων και ανατέλλει τον ήλιο για δικαίους και αδίκους. Αλίμονο αν εγκλωβίσουμε τον Θεό, τον Χριστό και κατ' επέκταση την ορθοδοξία στα σχήματα του κόσμου τούτου. Το ότι η ορθοδοξία ταυτίστηκε με το έθνος πρόκειται για ιστορικό λάθος ιστορικών συγκυριών. Αυτό δεν έχει να κάνει με τον Χριστό και την πίστη. Υπάρχει πατέρας που αγαπάει περισσότερο το ένα παιδί από το άλλο και τα ξεχωρίζει; Πώς λοιπόν λες ότι το κάνει ο Θεός. Και μη ξεχνάς ότι στο όνομα του Θεού οι...Χριστιανάρες έκαναν και κάνουν, διαχρονικά, εγκλήματα. Τι σχέση μπορεί λοιπόν να έχει ο Θεός με όλα αυτά και τους...αυτόκλητους υπερασπιστές του;;;


Ναπολέων Ζερβας13 Φεβρουαρίου 2016 - 10:15 π.μ.
Εγώ, προσωπικά πάντα , πιστεύω ότι ο κατά τα άλλα σεβαστός κύριος Μπαλης τα βλέπει μονόπλευρα Γιατί ωφηλει ως ανεξάρτητος ιστορικός να μας πει και για τη μετέπειτα πορεία αυτών που θέλει να τιμήσουμε (όχι των Κρανιωτων πολεμιστών, αυτή την ξέρουμε και είναι σεβαστή ) αλλά των ελασιτων και επονιτων,


c gkounelas13 Φεβρουαρίου 2016 - 10:27 π.μ.
Είναι δικαίωμά σου να πιστεύεις αυτό που λες αρκεί βέβαια και να το στηρίζεις με επιχειρήματα. Μπορείς να καλέσεις, λοιπόν, σε διάλογο τον Γιώργο τον Μπαλή, ακόμη και από εδώ, δημόσιο, και να τα συζητήσετε.


Ναπολέων Ζερβας13 Φεβρουαρίου 2016 - 10:52 π.μ.
Σαν απλός αναγνώστης και Κρανιωτης δεν νομίζω ότι ζητάω κάτι παράλογο, θέλω να μάθω το ποιόν τον ανθρώπων που θέλει να τιμήσουμε


Ναπολέων Ζερβας13 Φεβρουαρίου 2016 - 10:57 π.μ.
Δηλαδή το ποιόν και τις πολεμικές και μη πράξεις του Μάρκου,του Σιδερη ,του Κλέαρχου και των άλλων που αναφέρει το άρθρο της 《ανεξάρτητης》 εφημερίδας Νέος αντιφασιστας που ήταν όργανο του επον

2 σχόλια:

  1. για ποιο λογο παντα μπερδευουν την βουρτσα με την κλουτσα για ποιο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για πες μας εσυ πια είναι η βούρτσα και πια η κλουτσα, Ποιος ήταν ο Σιδέρης , ποιος ο Μάρκος και ποιός ο Κλέαρχος ; Ποιοι ήταν αυτοί που θα τιμούμε και θα τους καταθέτουμε στεφάνια κάθε χρονο;

      Διαγραφή