Κυριακή 3 Μαρτίου 2019

Αγάπη Σπαθάρα - 9 Ποιήματα



ΣΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Ο χρόνος βιαζόταν
κι εκείνοι ρούφαγαν
με λαιμαργία
κάθε δευτερόλεπτο.
Βαθιά στο θλιμμένο 
βλέμμα της
μια σπίθα άναβε 
όλα τους τα συναισθήματα.
Τα χέρια του χάιδευαν
με τρυφερότητα
κάθε λεπτομέρεια
κάθε αμυχή
της ψυχής της
κι εκείνη ανταπέδιδε
την αλήθεια τους
μ' ευχαρίστηση.
Μόνο η σιωπή της 
μαρτυρούσε
πόσο ευάλωτη ήταν.
Πόσο παιδί.
Στο άκουσμα της φωνής του 
αναρρίγησε.
Έλα,της είπε.
Ο χρόνος τελειώνει.
Η αγάπη της ξεπερνούσε
ακόμα και τα όρια
της φαντασία της.
Εναλλαγές συναισθημάτων
σηματοδοτούσαν
την αλλαγή του χρόνου.
Ακολουθώντας κατά γράμμα
τη φορά του 
μέσα από αναλαμπές
και πυροτεχνήματα
τα μάτια της καρφώθηκαν
με ακρίβεια
σε ένα σημείο.
Οι δείκτες στο ημερολόγιο 
του χρόνου
έγραφαν περίτεχνα
την δική τους ιστορία.
Μια ιστορία αγάπης
αθάνατη
στις σελίδες του.

Αγάπη Σπαθάρα
31/12/2018




ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ

Στους βλαστούς 
μιας ερχόμενης άνοιξης
στην καρδιά του χειμώνα
εκεί χαράσσεται ο κόσμος 
αγάπη μου.
Στα λευκά σου αισθήματα
στην αγνή σου ματιά
στην ισότητα 
στην ελευθερία
εκεί βλασταίνει 
η αγάπη.
Στολίζει με τέχνη
τα γυμνά της κλαδιά
καθώς γέρνει 
απαλά 
στο υδάτινο χώμα.
Ψελλίζει ψιθύρους
σαν την ηχώ των νιφάδων
ανάσες ζεστές
στην καρδιά του χειμώνα
και σβήνει το άδικο.
Γράφει με χρώμα
σε ουδέτερο φόντο
τα δίκαια του κόσμου.

Αγάπη Σπαθάρα
05/01/2019
(φωτογραφία δική μου)



ΛΕΥΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Ω! 
Τι ανέλπιστη ομορφιά
τι ευωδιά
τι χάρη!
Ακατέργαστες δόσεις
ευτυχίας
υπό του μηδενός
σκορπισμένες παντού.
Αόρατα ανθοφορούν
στη σκοτεινιά 
του κόσμου
ανάλαφρες
σιωπηλές
και προπαντός
κατάλευκες.
Ω!
Όλα σβήνονται
ακόμα και το μαύρο.
Λευκή επανάσταση
απειλή
σε ταραχώδεις δρόμους.

Αγάπη Σπαθάρα
11/01/2019

(Φωτογραφία δική μου)



ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΜΑΙ

Δεν στέκομαι κάτω 
από το ανούσιο βλέμμα 
της υποκρισίας 
και της ψευτιάς.
Απομακρύνομαι.
Φτάνω εκεί που δεν μπορώ 
να φτάσω.
Έτσι κι αλλιώς οι δρόμοι
πάντα έχουν εμπόδια
με ήρωες έτοιμους
να με κατασπαράξουν.
Προχωρώ μέσα μου
πιο πέρα από το βάθος
της φυγής μου
εκεί που όλα είναι ξεκάθαρα.
Εκεί που κάθε τι όμορφο
είναι απειλή
για την καθημερινότητα.
Συναντώ 
τους δικούς μου ήρωες.
Αυτούς που γεννά και τρέφει 
η ψυχή μου.
Αυτούς θα υπερασπίζομαι 
και την συνείδησή μου.

Αγάπη Σπαθάρα
23/01/2019

Αγάπη Σπαθάρα
23/01/2019



ΟΤΑΝ

Όταν μάθουμε να κοιτάζουμε 
τον εαυτό μας
πέρα από τα όρια 
του εαυτού μας
όταν καταφέρουμε ν'αντικρύζουμε
τον φόβο
πέρα από τα δικά μας 
μάτια
όταν τα χέρια μας θα σφίγγουν
πιο πέρα απ' τα δικά μας 
δάχτυλα
όταν θα αφήνουμε τα χνάρια μας
πιο πέρα από τα δικά μας 
βήματα
τότε θα φτάσουμε.
Θα φτάσουμε ψηλά
καθένας
από τον δικό του δρόμο
και ίσως κάποτε
να συναντηθούμε
πιο πάνω από τις κρυψώνες 
του ήλιου
εκεί που το φως μοιράζεται
δίκαια 
σε κάθε άνθρωπο.

Αγάπη Σπαθάρα
30/01/2019



ΣΕ ΕΝΑ ΔΡΟΜΟ ΣΠΑΡΜΕΝΟ ΜΕ ΦΩΣ

Θα ακουμπήσω στα πόδια σου
τους ανθούς 
μιας αιώνιας άνοιξης
σε ένα δρόμο σπαρμένο
με φως.
Θα αφήσω στα χέρια σου
φλεγόμενα τ' άστρα
να ακτινοβολούν
στο σκοτάδι.
Θα φτιάξω έναν ουρανό
μόνο δικό σου
να λάμπει στα μάτια σου
η ελπίδα.
θα μείνω στο πλάι σου
να φέγγει στο δρόμο σου
η αγάπη.
Αν ο χρόνος κυλούσε
αντίστροφα
θα έσβηνα κάθε ρυτίδα
κάθε πληγή 
της ψυχής σου.
Αν της ζωής 
ο δρόμος
δεν ήταν ένας
θα ξαναγεννιόμουν
μαζί σου.

Αγάπη Σπαθάρα
06/02/2019



ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ

Έγινε το δωμάτιο
άσπρο καράβι
σάλπαρε στ' ανοιχτά
λύσαν οι κάβοι.

Απ' το παράθυρο
πετούν οι γλάροι
η πόλη θάλασσα
οι δρόμοι φάροι.

Τιμόνι η άγκυρα
πάνω στο κύμα
ταξίδι στ' όνειρο
λευκή η πυξίδα.

Λιμάνι απάνεμο
η αγκαλιά σου
ηχεί στη σκέψη μου
το όνομά σου.

Αγάπη Σπαθάρα
09/02/2019



ΗΤΑΝΕ ΑΝΟΙΞΗ

Οι ώρες κυλούσαν
στο θαμπό μου πρόσωπο
κι εγώ μετρούσα
το χρόνο
πάνω στο πλακόστρωτο
της πλατείας.
Στα υγρά μου μάτια
μάχονταν ισάξια
η αγωνία,η προσμονή
και η απόρριψη.
Πάσχιζα να κρατήσω
ζωντανή
την ελπίδα
στα χέρια μου.
Ήτανε άνοιξη.
Μια πεταλούδα
έπαιζε 
με τη σκιά της
εκείνο το απόγευμα.
Τα χελιδόνια είχαν 
επιστρέψει
κι εγώ περίμενα.
Τα βήματα των περαστικών
ηχούσαν σαν τα δικά σου 
βήματα.
Θα έρθει κάποτε
η άνοιξη μου είπες.
Θα έρθει
και η φωνή σου αντήχησε 
στο πλακόστρωτο
πλημμυρισμένη
με φως.
Ήρθες και ήτανε 
άνοιξη
κι όλα γίναν
ξεκάθαρα
όπως το άρωμα
επάνω στα άνθη.

Αγάπη Σπαθάρα
19/02/2019



ΝΑ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ

Να μου μιλάς ψιθυριστά
για να μπορώ ν' ακούω
να με αγγίζεις τρυφερά
για να μπορώ να βλέπω.

Να μου μιλάς για τα όμορφα
για ήλιους,για φεγγάρια
για όλα αυτά που θα 'ρθουνε
για σένα και για μένα.

Να μου μιλάς με την καρδιά
για όλα όσα ποθήσαμε
για ό,τι αγαπήσαμε
κι ακόμα δεν τα ζήσαμε.

Να μου μιλάς με χρώματα
σαν την ανατολή
σαν ν' άρχιζε ξανά η ζωή
και πάλι απ' την αρχή.

Αγάπη Σπαθάρα
02/03/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου