Τετάρτη 1 Ιουλίου 2020

Θανάσης Παιδής: Όχι στην υποβάθμιση των σχολείων



Απαράδεκτο χαρακτηρίζει ο Θανάσης Παιδής τον σχεδιασμό για το νέο σχολικό έτος, καθώς όλα δείχνουν πως η εφαρμογή του θα οδηγήσει στην υποβάθμιση πολλών σχολείων στην Π.Ε. Λάρισας εξαιτίας της μείωσης του αριθμού θέσεων των εκπαιδευτικών.
Ήδη γονείς διαφορετικών περιοχών είναι ανάστατοι, ενώ ο Θανάσης Παιδής σε επικοινωνία που είχε μαζί τους έγινε δέκτης της ανησυχίας τους για τον τρόπο με τον οποίο θα διεξαχθούν τα μαθήματα κατά την προσεχή σχολική χρονιά. Το πρόβλημα αρχικά εντοπίζεται στα Δημοτικά Σχολεία Λουτρού Ελασσόνας, Σαρανταπόρου και Κρανέας Ελασσόνας, όπου σε περίπτωση που εφαρμοστούν όσα σχεδιάζονται τότε θα παρατηρηθεί το αδιανόητο – για το έτος 2020 – φαινόμενο μεγάλος αριθμός παιδιών, διαφορετικών τάξεων, να κάνουν μάθημα στην ίδια σχολική αίθουσα με έναν δάσκαλο.
Ο Θ. Παιδής είχε πρόσφατα συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας Γιώργο Δοδοντσάκη, όπου και ανέπτυξε τους προβληματισμούς του. Ο κ. Δοδοντσάκης άκουσε με προσοχή τα προβλήματα, προσπαθώντας να βρει τις ενδεδειγμένες λύσεις. Παράλληλα, διαπιστώθηκε η άψογη συνεργασία με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Σε δήλωσή του ο Θανάσης Παιδής επισημαίνει τα εξής: «Ένα από τα στοιχήματα που θέτει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ενώ αποτελεί και κεντρική πολιτική κατεύθυνση, είναι η αναζωογόνηση της υπαίθρου σε συνδυασμό με τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συμβεί με χωριά αποδυναμωμένα από το ζωτικότερο κομμάτι τους που δεν είναι άλλο από τις οικογένειες με τα μικρά παιδιά. Για να παραμείνουν αυτές οι οικογένειες στις Τοπικές Κοινότητες έχουν, τουλάχιστον, ανάγκη τα παιδιά να φοιτούν στα σχολεία που ήδη υπάρχουν. Παράλληλα, σε αυτές τις σχολικές μονάδες οι μαθητές θα πρέπει να λαμβάνουν μόρφωση με το καλύτερο δυνατό πλαίσιο που θα τους δώσει όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να κατακτήσουν το μέλλον που επιθυμούν.
Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να μην λαμβάνουν υπόψη την ανάγκη που επιβάλλει τα χωριά να παραμείνουν ζωντανά διατηρώντας ως βασικό κύτταρο το σχολείο. Είναι αδιανόητο στα χρόνια της τεχνολογικής εξέλιξης, αλλά και στην κρίσιμη συγκυρία που έχει επιφέρει η πανδημία του κορωνοϊού, να φαντάζει ως φυσιολογική η εξέλιξη μαθητές διαφορετικών τάξεων να παρακολουθούν μαθήματα μέσα στην ίδια αίθουσα από έναν δάσκαλο.
Από την πλευρά μας δηλώνουμε ότι θα είμαστε πάντα κοντά στους μαθητές και στους γονείς τους που πασχίζουν για να παραμείνουν στις εστίες τους. Παράλληλα, θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε κανένα παιδί να μην λάβει υποβαθμισμένη εκπαίδευση στο Δημόσιο Σχολείο» υπογραμμίζει, κλείνοντας, ο Θανάσης Παιδής.

1 σχόλιο:

  1. Ο πανικός δεν ήταν ποτέ καλός σύμβουλος για κανέναν και για τίποτα.
    Να δούμε τι ισχύει με ψυχραιμία και πάντα με γνώμονα το όφελος των παιδιών και των οικογενειών τους. Και ας δούμε με βάση την πραγματικότητα τί είναι καλύτερο για τα παιδιά, γιατί από την πραγματικότητα δεν μπορούμε να κρυφτούμε, οπότε ας μην κλείνουμε τα μάτια σε αυτήν.
    Ας αναλογιστούμε τις αιτίες που τα χωριά μας παρακμάζουν πληθυσμιακά και κατ’ επέκταση οικονομικά και διοικητικά. Είναι αντιστρέψιμη η κατάσταση; Μπορεί να βοηθηθεί η επαρχία μας και να ενισχυθεί; Αυτό έχει σημασία πρώτιστα.
    Δηλ. αν το Λουτρό και η Άκρη είχαν Γυμνάσιο και Λύκειο, έτσι για να έχουν, με 1 παιδία ανά τάξη, τότε θα ήταν σε καλύτερη μοίρα; Θα γίνονταν μητροπόλεις;

    Ή απλά πολλές φορές ψάχνουμε τρόπους να στρουθοκαμηλίζουμε και να αποφεύγουμε όλοι τις πραγματικές ευθύνες για το μαράζωμα των χωριών μας;
    Γνωρίζει κάποιος πόσα παιδιά είχε πέρυσι η Α΄τάξη δημοτικού στο χωριό και πόσα στη Νήπια; Και ποια είναι η εκτίμηση για τα επόμενα 4-5 χρόνια;
    Γιατί ο αριθμός των μαθητών στο δημοτικό δεν είναι η αιτία, είναι το αποτέλεσμα, μην μπερδευόμαστε, σε αυτό έχει κάποιος την απάντηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή