Δευτέρα 31 Ιουλίου 2017

Ο Θοδωρής Λάλος σε δύο σημαντικές Εκθέσεις


Για τον συμπατριώτη μας Θοδωρή Λάλο έναν από τους σημαντικότερους εικαστικούς της νέας γενιάς έχουμε ξαναγράψει στο Ιστολόγιο. Σήμερα δημοσιεύουμε δύο αφιερώματα από τις τελευταίες εκθέσεις του. 
Η μια συλλογική έκθεση στην οποία συμμετείχε και ο Θοδωρής είχε να κάνει με τις μνήμες από τα "100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση" και για την ουτοπία αυτής και κάθε, βεβαίως, Επανάστασης. Ας μη λησμονούμε ότι όσες φορές έγιναν Επαναστάσεις στην ανθρώπινη ιστορία σχεδόν πάντα αυτές στη συνέχεια μετατρέπονται τραγικά σε κατάσταση, σε κατεστημένο. Ακόμη και αν τα κίνητρά τους ήταν αρχικά, τουλάχιστον, αγνά.
Η άλλη έκθεση ήταν αρχαιολογικών ευρημάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πολύγυρου Χαλκιδικής στην οποία ο Θοδωρής Λάλος συμμετείχε με την ιδιότητα του συντηρητή αρχαιοτήτων.
Το Ιστολόγιο συγχαίρει θερμά για μια ακόμη φορά τον Θοδωρή Λάλο για τη συμμετοχή του στα εικαστικά δρώμενα με πάντα πρωτότυπες ιδέες και εκφράσεις.

Χρήστος Γκουνέλας

*Ευχαριστούμε θερμά τον Γιώργο Ι. Μπαλή για την αποστολή του θέματος.

Θεσσαλονίκη: Μνήμες για τα "100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση"

Της ΛΕΜΟΝΙΑΣ ΒΑΣΒΑΝΗ

«Χθες ήταν νωρίς… αύριο θα είναι αργά». Αυτή τη φράση του Λένιν που ειπώθηκε το 1917 λίγες ώρες πριν την Οκτωβριανή Επανάσταση χρησιμοποίησε ο Θοδωρής Λάλος για το έργο του με τίτλο «Τώρα!» που θα υποδέχεται από αύριο (εγκαίνια: Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017, 20:00. Διάρκεια έως τις 22 Ιουλίου 2017, Μέρες & ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00) τους επισκέπτες της έκθεσης «Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί-100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση» στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Μονή Λαζαριστών.

Μαζί με αυτόν άλλοι 30 σύγχρονοι Έλληνες εικαστικοί δημιουργοί, κλήθηκαν να δώσουν τη δική τους εκδοχή και να διαμορφώσουν μια ενιαία εικαστική παρέμβαση, για την ουτοπία της επανάστασης.
Και τα έργα τους “συνομιλούν” με εκθέματα από τη συλλογή Κωστάκη, με έργα των Καζιμίρ Μαλέβιτς, Ιβάν Κλιούν, Λιουμπόβ Ποπόβα, Κλιμέντ Ρέντκο, Αλεξάντρ Ρότσενκο, Κονσταντίν Μεντουνέτσκι, Αλεξέι Μπάμπιτσεφ, Ιβάν Κουντριασόφ κ.ά..
  


Η Λυδία Δαμπασίνα έφτιαξε ένα έργο με αναφορές στο «Μαύρο τετράγωνο» του Μαλέβιτς, ο Μπάμπης Βενετόπουλος μια εγκατάσταση με ανθρώπινες φιγούρες σε κίνηση, σαφή αναφορά στην Σπαρτακιάδα, την κομμουνιστική απάντηση στην Ολυμπιάδα, ενώ η Αντιγόνη Καββαθά έφτιαξε ένα έργο με τις φιγούρες του Στάλιν του Λένιν και του Καλίνιν σε μια τεχνική που μοιάζει με αυτή του Πόλοκ, και ο Κώστας Χριστόπουλος έφτιαξε μια θρυμματισμένη σημαία για να αναφερθεί στη μετά το '89 εποχή.
Στον 2ο όροφο τη… σκυτάλη παίρνουν έργα της Συλλογής Κωστάκη. Προπαγανδιστικές αφίσες, το 1ο αφηγηματικό κολλάζ στην ιστορία της σύγχρονης τέχνης, έργα της Ποπόβα που μετέπειτα επηρέασαν την γραφιστική, την τυπογραφία και το κίνημα Μπάουχαους. Στο τέλος ένα έργο του Νικρίτιν σε ασπρόμαυρο με σαφή αναφορά στον κινηματογράφο και στη δυναμική του. «Από το κόκκινο που επικρατεί στα έργα του 1917, της έναρξης της Επανάστασης, φτάνουμε στο ’30 με το γκρι να κερδίζει έδαφος, με όσες πολιτικές αναφορές μπορεί κανείς να κάνει», τόνισε ο επιμελητής της έκθεσης ιστορικός της τέχνη και επιμελητής του ΚΜΣΤ, Γιάννης Μπόλης σε μια πρώτη ξενάγηση που έγινε το μεσημέρι της Τρίτης σε εκπροσώπους των ΜΜΕ της πόλης μας.


Σημείωσε πως η έκθεση παρουσιάζει «έργα καλλιτεχνών της Ρωσικής Πρωτοπορίας που θέτουν τον εαυτό τους στην υπηρεσία της Ρωσικής Επανάστασης, στο όραμα για αλλαγή μέσα από διαφορετική προσέγγιση της τέχνης. Την εποχή εκείνη αναδεικνύονται και νέα κινήματα όπως ο κονστρουκτιβισμός με σαφή σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και την παραγωγή. Σε αυτά τα έργα προσθέσαμε τη δουλειά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών που είτε είχαν φτιάξει έργα εμπνευσμένα από την εποχή αυτή είτε τα φιλοτέχνησαν τώρα για τις ανάγκες της έκθεσης. Επίσης για πρώτη φορά παρουσιάζεται και ένα μέρος της συλλογής του Βασίλη Κωνσταντίνου με χαρακτικά, βιβλία και ζωγραφιές από Βαλκανικές χώρες». Ωστόσο διευκρίνισε πως η έκθεση δεν υποκαθιστά την ιστορική έρευνα. «Ο χρόνος έχει κρίνει την Οκτωβριανή Επανάσταση. Εμείς επικεντρωθήκαμε στην ιδέα της Επανάστασης, της ουτοπίας και κατά πόσο διατηρεί τη δυναμική της για να δημιουργήσει μια νέα συνθήκη. Η έκθεση στοχεύει σ' έναν ξεχωριστό προβληματισμό και σε ιστορικούς και πολιτισμικούς συνειρμούς», σχολίασε ο κ. Μπόλης.


Οι 31 σύγχρονοι εικαστικοί
Να αναφέρουμε πως τα 31 σύγχρονα έργα ανήκουν στους εικαστικούς: Μιχάλη Αρφαρά, Κωστή Βελώνη, Μπάμπη Βενετόπουλο, Ανδρέα Βούσουρα, Κορνήλιο Γραμμένο, Λυδία Δαμπασίνα, Δημήτρη Ζουρούδη, Αντιγόνη Καββαθά, Στέφανο Καμάρη, Δημήτρη Καρλαφτόπουλο, Θοδωρή Λάλο, Γιάννη Λασηθιωτάκη, Ανδρέα Λυμπεράτο, Αλέξανδρο Μαγκανιώτη, Δημήτρη Μεράντζα, Μανώλη Μπαμπούση, Ξενοφώντα Μπήτσικα, Νικόλα Μπλιάτκα, Αντώνη Παπαδόπουλο, Αλίκη Παππά, Κωνσταντίνο Πάτσιο, Νατάσσα Πουλαντζά, Νίκο Σεπετζόγλου, Γιάννη Σκαλτσά, Μάριο Σπηλιόπουλο, Γιώργο Τσεριώνη, Κώστα Τσώλη, Πάνο Χαραλάμπου, Κώστα Χριστόπουλο, Θοδωρή Χρυσικό και Γιάννη Ψυχοπαίδη.

Χρήσιμα
Μέρες και ώρες λειτουργίας έκθεσης: Τρίτη-Σάββατο 10:00-18:00.
Ξεναγήσεις ανοιχτές για το κοινό, κάθε Σάββατο στις 12:00, με το εισιτήριο εισόδου.
Εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες (τηλ. 2310 589222).
Να τονίσουμε ότι στο πλαίσιο των εορτασμών παγκοσμίως για τα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση έργα της Συλλογής Κωστάκη θα ταξιδέψουν τον Οκτώβριο στο Σικάγο.

Πηγή: typosthes.gr

Η έκθεση "Μάσκες" στο Αρχαιολογικό Μουσείου Πολυγύρου


Το Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου, το οποίο βρίσκεται σε πευκόφυτο οικόπεδο στο κέντρο της πρωτεύουσας της Χαλκιδικής, άρχισε να κατασκευάζεται το 1965 και εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 1971. Οι εκθεσιακοί του χώροι περιλάμβαναν αρχικά μία αίθουσα, στην οποία εκτέθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα από τις ανασκαφές στην Όλυνθο, την αρχαία Άκανθο στην Ιερισσό, το ιερό του Άμμωνα Δία στην Καλλιθέα και άλλες σημαντικές αρχαιολογικές θέσεις της Χαλκιδικής.

Η αύξηση και η σπουδαιότητα των αρχαιολογικών ευρημάτων, στα χρόνια που ακολούθησαν, επέβαλαν την επέκταση της έκθεσης του Μουσείου σε χώρους άλλης λειτουργίας και οδήγησαν την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων στην υποβολή αιτήματος για επέκταση του Μουσείου. Τον Ιούνιο του 2005 εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η οριστική μελέτη του έργου «Επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου Πολυγύρου», το οποίο εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μακεδονία – Θράκη” του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Το νέο πλέον κτήριο του Μουσείου, του οποίου η παραλαβή έγινε τον Οκτώβριο του 2016, περιλαμβάνει εκθεσιακούς χώρους εμβαδού 582 τ.μ., αίθουσα περιοδικών εκθέσεων, αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, χώρους εργαστηρίων συντήρησης και γραφείων, αύξηση αποθηκευτικών χώρων και αναψυκτήριο.

Η επανέκθεση του αρχαιολογικού υλικού θα αποτελέσει έργο του ΕΣΠΑ 2014-2020. Μέχρι την έναρξη των εργασιών της επανέκθεσης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου θα φιλοξενηθούν περιοδικές εκθέσεις και άλλες δράσεις υψηλού κύρους, ενδιαφέροντος και αισθητικής.

Τον Φεβρουάριο του 2017 παρουσιάστηκε η έκθεση “Μάσκες” με υλικό από την εξαίρετη συλλογή του Εκθεσιακού Κέντρου “Γιώργης Μελίκης” – Κέντρο Έρευνας Μάσκας.

Παράλληλα λειτούργησε έκθεση του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Πολυγύρου με θέμα τη σύγκρουση του απολλώνιου με το διονυσιακό στοιχείο.

Για την Άνοιξη του 2017 προγραμματίζεται η έναρξη περιοδικής έκθεσης (Μάιος) καθώς και βιωματικών εκπαιδευτικών δράσεων, που θα διαρκέσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

 Δρ. Γεωργία Στρατούλη,

αρχαιολόγος - προϊσταμένη Τμήματος Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιολογικών Χώρων, Μνημείων, Αρχαιογνωστικής Έρευνας και Μουσείων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους

Συντελεστές έκθεσης: Γενικός συντονισμός Ιωάννης Κανονίδης, προϊστάμενος ΕΦΑ Χαλκιδικής και Αγίου Όρους. Επιμέλεια έκθεσης Δρ. Γεωργία Στρατούλη, προϊσταμένη Τμήματος Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιολογικών Χώρων, Μνημείων, Αρχαιογνωστικής Έρευνας και Μουσείων της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, Τερψιχόρη Ξανθοπούλου εικαστικός, Θοδωρής Λάλος συντηρητής αρχαιοτήτων - εικαστικός.


Εικονική περιήγηση 360ο για όσους δεν κατάφεραν να δουν την έκθεση "ΜΑΣΚΕΣ" στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πολυγύρου, 18-26/2/2017. Πατήστε στο παρακάτω link:


Πηγή: polygyros.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου