Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Δώρα Γκουντούρα: "Πρώτη με το σπαθί της"


Η Δώρα Γκουντούρα

Η συμπατριώτισσά μας Δώρα Γκουντούρα κατέκτησε τη δεύτερη θέση παγκόσμια στην ξιφασκία. Μας έκανε περήφανους ως Κρανιώτες και συνολικά ως Έλληνες. Πριν τρία χρόνια (Απρίλιος 2014) η Κρανιά την τίμησε παρουσία της ίδιας και της οικογένειας της στο χώρο του ΜΕΣΚΕ. 
Εμείς από εδώ της εκφράζουμε για μια ακόμη φορά τα θερμά συγχαρητήρια μας και καλή δύναμη για τη συνέχεια και το χρυσό!
Στη συνέχεια δημοσιεύουμε μια συνέντευξή της μέσα από την οποία μπορεί να διαπιστώσει κανείς όλα αυτά τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητά της.

* Ευχαριστούμε θερμά τον Γιώργο Ι. Μπαλή για την αποστολή του θέματος.

Ακολουθεί η συνέντευξη: 

Η πανύψηλη και πανέμορφη πρωταθλήτρια Ελλάδας της ξιφασκίας ανήκει στο σύλλογο της ΑΕΚ και αποτελεί το μέλλον του αθλήματός της σε Ελλάδα και κόσμο.

Aπό την Έλενα Φάκου

Είναι ένα κορίτσι με το οποίο χαίρεσαι να συνομιλείς αφού είναι εύστροφη, ετοιμόλογη και πολύ ώριμη. Στα 20 της χρόνια, η Δώρα σπουδάζει Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και είναι δεύτερη καλύτερη ξιφομάχος στον κόσμο, αφού φέτος κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα.
«Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την ξιφασκία 12 ετών και αρχικά το έκανα για διασκέδαση. Η γνωριμία μου με το άθλημα έγινε σε μια εκδρομή που είχαμε πάει με το σχολείο στο Άλσος της Νέας Φιλαδέλφειας όπου μας είχαν προσεγγίσει υπεύθυνοι από κάποια όχι και τόσο διαδεδομένα αθλήματα οι οποίοι μας τα παρουσίασαν και εγώ ενδιαφέρθηκα για την ξιφασκία. Σιγά σιγά άρχισα να περνάω καλά και στη συνέχεια κυρίως με κράτησε το όμορφο κλίμα. Με τα χρόνια εξελίχθηκα και φέτος έχω κατακτήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία μου σπάθη γυναικών (18-20 ετών) στην Ελλάδα, την δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και την τρίτη θέση στο Πανευρωπαϊκό. Από εδώ και πέρα αλλάζω κατηγορία, πηγαίνω στην 20+ στην οποία πρέπει να διακριθώ ώστε να ελπίζω και στην επόμενη Ολυμπιάδα.»
«Κάποιος που κάνει πρωταθλητισμό έχει πολύ λίγο χρόνο για τον εαυτό του. Έχουν υπάρξει αρκετές φορές που έχω κάνει παροδικές σκέψεις λόγω κούρασης να σταματήσω να αγωνίζομαι,όμως, αυτές είναι απλά σκέψεις της στιγμής, όταν τα ζυγίζω και σκέφτομαι τί έχω να χάσω, αυτά είναι πολλά περισσότερα από αυτά που έχω να κερδίσω, επομένως ο πρωταθλητισμός είναι για εμένα μονόδρομος. Οι γονείς μου ήταν μαζί μου εξ αρχής. Αυτό που χρειάζομαι γενικά από τους ανθρώπους που έχω δίπλα μου είτε είναι φίλοι είτε είναι η σχέση μου είναι η κατανόηση. Αν κάποιος δε μπορεί να σεβαστεί πόσο μεγάλο είναι αυτό που κάνω για μένα, δε μπορεί να έχει μια θέση στη ζωή μου. Όσοι είναι πραγματικά δίπλα μου το σέβονται και το κατανοούν. Έξι ημέρες την εβδομάδα κάνω τρεις ώρες προπόνηση το απόγευμα, τα πρωινά παρακολουθώ τη σχολή μου και για εμένα έχω ουσιαστικά μόνο την Κυριακή.»
«Αν με κάποια πολύ μεγάλη επιτυχία μου δοθεί το βήμα να μιλήσω στα παιδιά θα έλεγα ότι τίποτα στη ζωή δεν είναι εύκολο και καλό είναι να βλέπουμε τα θετικά στοιχεία του αθλητισμού τα οποία σου τα προσφέρει ούτως ή άλλως επομένως θα τα παρότρυνα να ασχοληθούν με το σπορ που τους αρέσει και αν είναι να έρθει και η επιτυχία, σαφώς θα είναι καλοδεχούμενη. Θα προσπαθούσα να φέρω κόσμο στην ξιφασκία κάνοντάς την γνωστή, γιατί πραγματικά δεν ξέρει κανείς εκεί έξω τί είναι πραγματικά αυτό το άθλημα και τί αντιπροσωπεύει.»
Η Δώρα ήθελε να αναζητήσει το άγνωστο. Η περιέργεια της όπως λέει η ίδια ήταν αυτή που την ώθησε να εξερευνήσει την ξιφασκία αφού αποτελεί στοιχείο του χαρακτήρα της το ότι της αρέσει να μαθαίνει συνεχώς καινούρια πράγματα. Αγαπάει πολύ την επικοινωνία με τον κόσμο, κι όπως χαρακτηριστικά τόνισε, οι συζητήσεις που κάνει με τους ανθρώπους έχουν να της προσφέρουν πολλά. Θεωρεί ότι ο ιδανικός άντρας, είναι αυτός ο οποίος είναι αποφασιστικός και μπορεί να στηρίξει τις επιλογές του, ανεξάρτητα με το εάν αυτές είναι σωστές ή λάθος. Η ΑΕΚ στην οποία ανήκει και η ομοσπονδία έχουν επενδύσει πάνω της και τη στηρίζουν οικονομικά και ηθικά στις προσπάθειές της. Ο επόμενός της στόχος είναι η Ολυμπιάδα για την οποία βέβαια ο πήχυς ανεβαίνει πάρα πολύ τόσο σε αγωνιστικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο χορηγικής συμπαράστασης.
«Μπορεί μερικές φορές τα πράγματα να μην πηγαίνουν και τόσο καλά, εμείς όμως καλό θα είναι να είμαστε αισιόδοξοι γιατί ζούμε σε μια χώρα η οποία έχει καταφέρει πολλά πράγματα και δεν πρέπει να υποτιμάμε τις επιτυχίες μας. Να ατενίζουμε το μέλλον και να κάνουμε μόνο αισιόδοξες σκέψεις».

Πηγή: toxwni.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου